Od marca w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, funkcjonuje nowy system zarządzania sprzętem medycznym.

Szpital liczy na oszczędności i sprawniejsze zarządzanie aparaturą w związku z wdrożeniem oprogramowania Appmedica.

- W przypadku obsługi sprzętu medycznego, który na co dzień ma styczność z pacjentami, najważniejsze jest, aby sprzęt miał ważny przegląd. Istotne jest też sprawne planowanie prac serwisowych, bieżący monitoring, natychmiastowe zgłaszanie awarii do osoby odpowiedzialnej oraz szczegółowe raportowanie – tłumaczy Maciej Szandar, dyrektor Appmedica.

Centralny Szpital Kliniczny to łącznie kilka jednostek znajdujących się w różnych lokalizacjach. Razem ponad 350 łóżek i 40 klinik, rozmieszczonych w kilku lokalizacjach. Zarządzanie sprzętem na takim obszarze wymaga centralizacji oraz zarządzania na wysokim poziomie. System uwzględnia również zarządzanie umowami na pakiety serwisowe.

Wszystkie zdarzenia rejestrowane są na bieżąco włącznie z poniesionymi kosztami. Historia serwisów, dostępna online, umożliwia także weryfikację urządzeń pod względem opłacalności wykonania prac serwisowych. Mając syntetycznie podane koszty serwisu urządzania jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie czy warto dany sprzęt naprawiać.