Czy media społecznościowe wykorzystywane do nowoczesnej komunikacji szpitala z otoczeniem powinny być częścią jego strategii biznesowej?

Aktywne kształtowanie relacji ze swoimi pacjentami to wciąż niezbyt doceniana, choć z pewnością opłacalna inwestycja dla polskich placówek opieki zdrowotnej. Ma ona jeszcze większe znaczenie praktyczne, jeśli by wziąć pod uwagę istniejący związek pomiędzy poziomem lojalności pacjentów i postrzeganym wizerunkiem placówki. Systematyczna działalność placówki w zakresie aktywnego kreowania polityki wizerunkowej pomaga osiągać cele strategiczne organizacji, ułatwia budowanie przewagi konkurencyjnej i możliwości generowania dodatniego efektu finansowego. Wykorzystanie do tego celu nowoczesnych technologii informacyjnych, w tym coraz bardziej opiniotwórczych mediów społecznościowych (social media), wydaje się naturalnym wyborem dla osób zarządzających
współczesną placówką medyczną. Jednak w polskim sektorze opieki zdrowotnej dokonuje się go wciąż zbyt rzadko, nieadekwatnie do potencjału komunikacji w społecznościach wirtualnych.

Zobacz więcej